Tystnad

Bra konversation ska inte underskattas; möjligheten att umgås och utvecklas genom en dialog där våra handlingar transformeras till tankar och cementerar fast oss till marken, där vi, i avsaknad av anfåddhet, kan reflektera, analysera och, just det, diskutera livets gränser och möjligheter.

Konversation är dock redan jävligt uppskattat. Tystnad är det inte. Detta trots att det kanske är det vi hungrar mest efter; en möjlighet att sluta forcera ner våra tankar i andras halsar, trots att vi alla, bildligt talat, spyr av allt som tvingas ner i våra halsar, ändå kan vi inte stilla våra tungor. För tystnad kommer inte lika självklart, tystnad är jobbigt. Påträngande till och med. Just detta gör den än mer värd när man hittar någon att dela den med, den befrielse sådant umgånge frambringar, denna avsaknad av tvång att prata när inget fick att sägas ger oss plötsligt möjlighet att ta in allt det där vi aldrig noterar.

Kanske. Det var så länge sedan jag upplevde tystnad i ett umgänge med någon att jag helt glömt bort om det ens finns något där.

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

