Mat i kvadrat

Okej, tänk dig följande scenario; du ska laga potatismos, du köper potatis, kokar den yada yada, tar i en stor klick smör OCH creme fraiche! sen möler du runt det lite och tänker lite kryddor vore kanske fint? Typ Spiskummin, koriander och … paprika? jaaa, paprika, varför inte. Sen när du ändå har uppe tempot hackar du upp en burk soltorkade tomater och en påse med torkade aprikoser, möler runt en stund till. Ser den fortfarande lite tråkig ut? Ta i lite mer creme fraiche

Om du nu skulle tycka den fortfarande är lite … Ja, att du hade tänkt dig lejonkungen och istället så är det Bambi som halkar runt framför dig, oroa dig inte, det finns hopp!  I detta fallet från de vidda slätterna i söder; skånsk senap, sen om du du tycker det blev lite väl mycket Simba och vill få med lite Pumba också så kan du slänga i  några hekto ost.

Och är du inte nöjd nu vet jag inte vad du ska göra,  jag har iaf inget mer kvar i kylen så det får räcka

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

