morgonstund har bajs i mun

Vaknar med ett ryck. Alltid. Dom första sekunderna går åt till att försöka förstå var jag är. Jag öppnar ögonen. Stänger dom. Öpnnar dom igen och sakta börjar insikten komma att jag ligger i min säng. Pipandet i mitt öra antar jag efter några sekunders avsaknad av tänkande måste vara mitt larm. Här kommer dagens första fråga; ska jag gå upp eller fortsätta sova? Eftersom jag fortfarande är i sömnens våld kan valet tyckas enkelt, iaf för min kropp som har så nära tillbaka till sängen; jag vill sova. Oftast har så skett också och har därmed tvingat mitt intellekt att lura min kropp, något som nog får anses vara den mest enkla sak i världen; placera larmet 2m från sängen. För det är så lång tid det tar för mig att vakna. Det är så långt kroppens makt sträcker sig. Efter 2m tar intellektet över och befriar mig från kroppens egoisitiska motiv. Åter är jag redo för en dag bland verklighetens folk. En liten vinst för mänskligheten, en stor förlust för mig.

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

2 responses to “morgonstund har bajs i mun

Kommentera

