Att ge bort

Det senaste i att ge:

The 26 of March we will be going to our local coffee shop and have a nice, warm cup of coffee. When we leave we´ll pay for another one, but instead of taking it ourselves we’ll ask the cashier to give it to the next customer who walks into the coffee shop and give regards from the Micro Heroes Movement. And then we’ll leave, without seeing who gets the coffee from us. Just the reaction from the service staff will be worth the price. Go home, with a smile on your face with a feeling that you made the day just a little bit happier and surprising for one person.

Låter snällt. Men. Tänk om personen vill ha te? Och det kostar mer än kaffet? Vad ska personen i kassa säga för att undvika det; Du får gratis kaffe men inte te? men tänk om hen vill ha juice? Eller bara en macka? Och tänk om det är en lång kö, då kommer personen få det en sekund efter du gett bort det, då vet du juh tom vem du kommer bjuda (den bakom dig), liiite creepy kanske? Eller om dom inte vill ha en vanlig kaffe; du vill ha en latte? Får du den isf rabatterat?

Verkar som en konstig gåva. Men så ser jag juh hellre problemen än möjligheterna.

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

