Uppskatta e-mail

Ibland tycker jag att vi tar vår e-mail lite för mycket för givet, den finns där för oss i vår och torrt, alltid redo att skicka iväg ännu ett mail utan att krångla eller kostar några pengar. Jag menar dagens ungdom har fan knappt skickat ett vanligt brev och förstått hur menlöst det är. För att komma ifrån detta ta-utan-uppskattning-syndrom tycker jag vi borde anordna en uppskatta-hur-snabbt-det-går-att-maila-dag.

Under en sån dag borde först och främst alla mail ta lika lång tid att maila som att skicka med post. Så ska man maila nån i skåne tar det en dag, ska man maila nån i usa tar det en vecka.

Sen borde det, precis som med vanliga brev, kosta pengar, säg 6 kronor. Pengarna går såklart oavkortat till behövande katter i Kaukasus.

Då borde alla inse hur jävla bra man haft det innan. Saker sätts i perspektiv. Jag gillar när saker sätts i perspektiv.

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

