Verklighetens folk

Ja, titeln är så uttjatad att till och med kristna gått och blivit muslimer för att slippa detta evinnerliga tjatter. jag har dock, för att bygga på kd:s påfund med lite mer extravagans, letat upp definitionen på verkligheten:

de solida föremålen, de verkliga tingen i livet; den grad av överenskommelse som nås mellan två människor.

Vare sig du jobbar som handläggare på försäkringskassan, expedit på Clash Ohlson eller minröjare i sahara så kan du inte bortse från detta fan är en jävligt tråkig definition. Men frågar vi reflexivt våra inbjudna gäster, stämmer den inte? Jojo muttrar de lite disträ, ”stoppa pressarna”, vi har bevis på att verkligheten är tråkig, skräll!  

Meeeeen, jag är inte där än riktigt än, men för er som behöver en teaser: jag är ganska säker på att om vi kan komma överens om att vi har ett axiom över oss så borde det gå att komma fram till att droger borde legaliseras. Tycker jag fan vore en prestation att lägga till i saker man gjort i sitt liv. Tillsammans med sett 5 säsonger the Wire, 1 säsong Lost, 1,5 säsong Prison break.

Såååååå verkligheten är per definition tråkig. Det vet vi nu. Och folk vill ha kul? Säger ni emot mig och säger att ni bara läser Harry Martinsson, Kafka och  Bamse, ja då har ni bara ett bisarrt sätt att ha kul på. Ändå går det inte kommar ifrån att en kognitiv dissonans uppstår.

Utifrån detta framstår det för mig som mer än tydlig – übertydligt – att vi behöver nån slags airbag för att dämpa alla verklighetsintryck, ergo vi behöver droger, jag tänker direkt för att bevisa min tes ta mig en kopp kaffe för att dämpa alla tråkiga intryck; det är för jävla grått ute. Och kallt också.

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

