Dagens tanke á la Knausgård

Precis börjat läsa Min kamp av Knausgård men redan fått mig en knäpp på näsan:

En dag kommer vi till en punkt där alla nödvändiga avstånd är fastlagda, alla nödvändiga system etablerade. Det är då tiden börjar gå fortare. Den möter inte längre några hinder, allt är fastlagt, tider forsar fram genom våra liv, dagarna försvinner i våldsam fart, innan vi vet ordet av är vi fyrtio, femtio, sextio … Mening kräver mognad, mognad kräver tid, tid kräver motstånd. Kunskap är avstånd, kunskap är stillestånd och meningens fiende.

 Jag är 28, har fast jobb, bostadsrätt och några vänner att hänga med när mig så faller in. Alla hinder är därmed undanröjda, nu är det bara att trycka gasen i botten och börja åldras.

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

