Konst på Swedbank

Konst i offentliga förrättningar är alltid något av en kreation. I tråkighet. Min egen bank visade sig inte vara ett undantag.

Visst, den ser lite småtrevlig ut men känns den kanske inte lite väl modest? I sammanhanget är dock frågan jag måste ställa mig ”kan jag ställa mig bakom den här slags inredning?” det essentiella; en bank som väljer att låta sina kunder lättjefullt titta på tavlor som denna medan de själva skrattar bakom deras rygg åt hur mycket dom blir lurade, har en sån bank samma värdegrunder som mig? Ska jag omvandla mina värdegrunder till en sjaskig tavla som ingen tittar på i en situation där ingen egentligen bryr sig skulle den nog snarare se ut så här:

Jackuros Bank

Nu är bara frågan: finns denna banken i verkligheten? Ett ihärdigt sökande ligger framför mig men jag ska hitta den!

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

