Sture Dahlström

Har man läst något av Hr Dahlström känner man igen hans stil direkt, han har jämförts med Burroughs vilket inte förefaller helt udda. Efter att ha läst ett antal böcker av honom föll valet den här gången på Piruett för kannibaler: en framtidsvision i svarta toner där byråkratin har segrat och folket fått se sig förringas till en grad endast människor kan finna sig i.

Faller följande stycke dig i smaken?

”Svetten rinner av mig, jag flåsar högt, skinkorna knyter sig, golvet sjunker undan, en skock nyopererade patienter kommer springande nakna genom rummet förföljda av kirurger med yxor, sjukvårdare med bårar fulla av avsågade armar och ben, rullande bilolyckor på vagnar som kolliderar i vagnolyckor, dårhuspatienter med stirrande ögon, söndervärkta åldringar med aliminiumben och proteser stickande ut ur fickorna, narkosläkare på rullskridskor, byxlösa överläkare med blinkande pannlampor, jag känner att jag är på väg att explodera, jag  …”

Om inte så hittar du ett X uppe i höger hörn (vänster för mac-användare), klicka på det.

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

