Spaning på stan

Ute på promenad i stan hitta jag detta trevliga fik.Fast hur tänkte personalen när dom kom fram till detta eminenta namn? Här skulle jag kunnna vänta på att ni svarar med kommentarer men eftersom ni heter Molgan och egentligen inte existerar svarar jag på frågan själv:

Jag tror man hade ett stort möte, äntligen hade man lyckats kränga fram 100 torskar och skulle nu kunna öppna upp Nobels egna museum, vilket är kul för vi vet att alla hur förtjust Alfred var i museumer, han kunde inte slita sig från dom, sprang mellan dom dag som natt (alla museum var öppet dygnet runt förr, det var innan 7-11 tog över det signumet)

Ordningsfröken: woho! Museum fixat, är det nåt mer vi ska ha i anslutning till vårt museum?
Besserwisser: ja, haha, det hade juh varit lite roligt om vi  hade ett kafé
Ordningsfröken: oooh! Ett café måste vi ha!
Besserwisser: … Du vet om att Alfred hatade caféer? Han tyckte det var roten till allt ont, fan lyssna bara på Winnerbäck, till och med han erkänner att det fan inte blir nåt gjort för vi bara sitter och dricker latte
Ordningsfröken: Men vi måste juh ha ett café!!
Besserwisser: …
Museintendent: Men vänta, kan vi inte göra såhär, vi döper det till Kafé Satir, som om vi är satiriska; ett café på Alfreds museum, Alfred som hatade caféer, vad satiriskt!

Så var sagan slut

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

