Credo quia absurdum

Ateisterna säger att det är dom som har koll på läget och logiken på sin sida, ergo har dom rätt. Men lite tråkigt när man jämt måste ha fog för sina åsikter, för som säkert nån mer än Willy Kyrklund har tänkt: ”Saliga bliva de som icke se men ändå tro.”

”The Son of God was born: there is no shame, because it is shameful.
And the Son of God died: it is wholly credible, because it is unsound.
And, buried, He rose again: it is certain, because impossible.”

 

Om Jackuro

I skapandet har jag min lust ergo skapar jag, jag kommer fortsätta skapa så min lust fortsätter existera. Visa alla inlägg av Jackuro

Kommentera

